Εξωτερικός συνεργάτης, σταθερή αξία
Η χρήση εξωτερικών συνεργατών είναι ανεκτίμητη για οργανισμούς όλων των τύπων και μεγεθών.
Την εποχή της κρίσης και της μετα-κρίσης, της γρήγορης εναλλαγής τάσεων και καινοτόμων ιδεών o εξωτερικός συνεργάτης είναι πάντα στη διάθεση και την υπηρεσία του επιχειρηματία για να καταστρώσουν μαζί μια επιτυχημένη στρατηγική που συνάδει με την κουλτούρα της επιχείρησης και ανταποκρίνεται στο εξωτερικό οικονομικο-κοινωνικό περιβάλλον.
Η εξωτερική ανάθεση (outsourcing) εξειδικευμένων υπηρεσιών οδηγεί σε εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος για την επιχείρηση ή το φορέα που την επιλέγει. Η επιλογή αυτή αποτελεί στρατηγική απόφαση που κερδίζει στο networking από επαφές στις οποίες μπορεί η επιχείρηση να βασιστεί, αλλά και στην πρόκληση καινοτομίας και δημιουργικότητας, καθώς οι εξωτερικοί συνεργάτες ταράζουν τα νερά και δίνουν έμπνευση μέσω ολοκληρωμένης υποστήριξης και συμβουλευτικής. Και δεν είναι μόνο η περίοδος των ισχνών αγελάδων που καθιστά απαγορευτική την πρόσληψη υψηλά αμειβόμενων στελεχών και ωθεί τους επαγγελματίες σε εξωτερικές συνεργασίες.
Σε μια εποχή που όλα τρέχουν, που οι καταναλωτικές τάσεις αλλάζουν εν μία νυκτί και που τα συστήματα management δεν περιορίζονται στην αμερικάνικη και την ιαπωνική σχολή, έρχεται ο εξωτερικός συνεργάτης σαν από μηχανής Θεός να μυήσει τον επαγγελματία σε κάθε είδους νεωτερισμό που θα απογειώσει την επιχείρησή του. Θα τον ενθαρρύνει να κυνηγήσει βραβεία καινοτομίας που θα στρωθούν ως κόκκινο χαλί σε νέες αγορές, θα τον συμβουλεύσει με κάθε λογής tips για να εκμεταλλευτεί επιδοτούμενα προγράμματα και δεν θα διστάσει να διαφωνήσει μαζί του όταν κάτι θεωρεί ότι στρατηγικά μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα θα τον βλάψει. Η έννοια του πελάτη στον τομέα των συμβουλευτικών υπηρεσιών Business-2-Business έχει εξαλειφθεί καθώς το hit–and–run προμηνύει μονάχα την επαγγελματική αυτοκτονία κι έχει αντικατασταθεί από τη σταθερή αξία που προσδίδει ένας μόνιμος εξωτερικός συνεργάτης. Ο εξωτερικός συνεργάτης και ο επαγγελματίας είναι πλέον στρατηγικοί εταίροι και η ευημερία και των δύο είναι κοινός στόχος.
Στην εποχή που το multi-functioning διαπρέπει, καθένας οφείλει να έχει σφαιρική γνώση και να την εξειδικεύει ανά κλάδο όποτε αυτό απαιτείται για να την εφαρμόζει στα σχέδια των επιχειρήσεων και των φορέων με τους οποίους δουλεύει στενά. Οι επιχειρησιακές απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς και ο εξωτερικός συνεργάτης που σέβεται τον εαυτό του και θέλει να παραμείνει στην αφρόκρεμα της αγοράς φροντίζει να εκπαιδεύεται σε νέα συστήματα, πλατφόρμες, διαδικασίες, προσφέροντας απλόχερα τις γνώσεις και τις δεξιότητές του στον επαγγελματία εταίρο.
Ο εξωτερικός συνεργάτης που είναι σαν μέλισσα εργατικός και super ευέλικτος – διότι ως ελεύθερος επαγγελματίας δεν μπορεί να πράξει διαφορετικά- πετάει από λουλούδι σε λουλούδι, από επιχείρηση σε επιχείρηση και αφενός μεν τις βοηθάει να ανθίζουν από την άλλη ενδυναμώνεται και ο ίδιος με τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις στο ανταγωνιστικό περιβάλλον και ο κύκλος της προσφοράς μεγαλώνει και απλώνεται. Είναι εκείνος που βλέπει απέξω την επιχείρηση ως τρίτος και προσφέρει μία out–of–the–box προοπτική. Σε συνεργασία με τους εσωτερικούς υπαλλήλους χτίζουν μια ομάδα που θα πάει την επιχείρηση μπροστά και θα ολοκληρώσoυν με επιτυχία κάθε project. Τα δυνατά στελέχη επίσης είναι περιουσία μιας επιχείρησης που όμως για να ανέβει η αξία τους θα πρέπει όχι μόνο να «προπονούνται» σκληρά αλλά και να «παίρνουν μεταγραφές» ώστε να επενδύει η επιχείρηση σε άλλους παίκτες που θα φέρουν φρέσκο αέρα όπως και αυτοί θα προσφέρουν το ίδιο σε μία άλλη επιχείρηση που θα βρεθούν στη SuperLeague του Επιχειρείν.
Στην εποχή που το πολυσέλιδο businessplan έχει δώσει τη θέση του στο ευέλικτο businesscanvas και που οι συμβατικές διαφημίσεις μειώνονται για χάρη του digital, η συνδρομή του εξωτερικού συνεργάτη είναι πολύτιμη και προσδίδει σταθερά αξία στην προσπάθεια του επιχειρηματία. Εκείνος καλείται να ελέγχει κάθε παράγοντα, από τους εσωτερικούς υπαλλήλους και τα συστήματα μέχρι τους εξωτερικούς συνεργάτες. Στα πλαίσια των συνεργασιών αποκαλύπτονται πληροφορίες σχετικά με τεχνογνωσία και επιχειρηματική οργάνωση, πελατολόγιο, διαδικασίες, στρατηγικές, προγράμματα κλπ. οι οποίες παραμένουν εμπιστευτικές. Οι δυνατοί παίκτες της αγοράς το γνωρίζουν και το εκτιμούν. Και κρατάνε τους εξωτερικούς τους συνεργάτες, Σταθερή Αξία!
Εβελίνα Μπάκιντα Επιχειρηματίας, MSc, Branding expert, Founder Chic Greek Gifts, CEO OFFICE
Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στη Huffington Post Greece στις 16/07/2020